Sovittuja töitä ei tehdä läheskään aina

Paljon suurempi ongelma kuin työntekijöiden vaihtuminen on työn huono laatu ja että palvelun toimittajat eivät tee kuten on sovittu, eivätkä pidä lupauksiaan. Tekemämme tutkimuksen mukaisesti yksi suurista ongelmista, joka siivous- ja kiinteistöpalvelun toimittajia kohtaan koetaan, onkin tuo edellä mainittu epäluottamus. Ja se puolestaan muodostuu siitä, että asiakas ei pysty helposti valvomaan toteutuvatko sovitut tehtävät vai eivät. Ja kuka haluaa maksaa vähääkään turhasta kun itselläänkin on tiukat säännöt rahankäytöstä. Useimmilla oli tutkimuksen mukaan epävarma tunne tehdäänkö kaikki läheskään siten kun on sovittu. Ja vielä useampi uskoi työn huonon suorituksen olevan kiinni itse siivous- ja kiinteistöpalvelua toimittavasta yrityksestä. Puutteellista perehdytystä tai opastusta ei voi laittaa työntekijän piikkiin.

 

Siivous- ja kiinteistöpalvelun ostajia on koeteltu aivan liikaa!

Turhia lupauksia on annettu jo aivan liian kauan. Alamme maine on kärsinyt ja nyt niitä, jotka tekevät työnsä paremmin ei enää uskota. Eikä ihme, sillä kun tarpeeksi luvataan, niin kuitenkaan eivät sovitut asiat toteudu, menee usko jo vähemmästäkin. Kiinteistöpalvelun toimittajat ovat siis itse ajaneet itsensä tähän tilanteeseen. Asiakkaita on aivan turha syyttää alamme huonosta maineesta ja luottamuspulasta palveluntoimittajia kohtaan.

On aivan turha enää uskotella, että samoilla eväillä pystytään saamaan parempia tuloksia. liian paljon ei voida kasata työnjohdon harteille antaen ylisuuria valvonta-alueita siinä toivossa, että työnjohtokuluissa säästettäisiin.

Samoin on työn epätarkassa mitoituksessa. Tällä tarkoitamme, että kukaan ei tee kahdeksan (8) tunnin siivous tai huoltoaluetta neljässä (4) tunnissa, kuten vuosia sitten saatettiin tehdä. Nykyisin alueet on mitoitettava oikein. Jos työaika on liian pieni, ei sovittuja töitä ehditä tehdä. Samoin lupaukset pelkän harvennetun päivittäissiivouksen riittävyydestä saamaan aikaan loistava siivoustaso ovat harhaanjohtavia. Mihin on unohdettu perussiivoukset mm. lattiamateriaaleja suojaavina ja niiden käyttöikää pidentävinä toimenpiteinä. Säästämmekö oikeista asioista? Siivous ei saa maksaa liikaa – mutta se saa maksaa jotakin, koska se on käsityötä, eikä siinä voi käyttää paljoakaan koneita apuna.

Missä on vastuu – voiko siivous- ja kiinteistöpalvelun asiakkaita koetella vielä enemmän? Seinä on vastassa ja sen ovat huomanneet ostajat ja palvelun käyttäjät - asiakkaat. Nyt vaaditaan todenpuhumista ja niitä jotka haluavat jatkuvuutta ja säännöllisyyttä.

 

Asiakkaille on tarjottava nyt heti jotain parempaa ja konkreettisempaa!

Totta. Mutta miten se voitaisiin toteuttaa? Apua tuskin tulee muilta alamme toimijoilta. Näin ollen olemme itse ottaneet lisää vastuuta ja ryhtyneet kehittämään omaa toimintaamme. Ensimmäinen askel on ollut katsoa omaa toimintaamme osittain jopa kriittisesti ja halua oppia aikaisemmista virheistä.
 

Syntyi uusi Kuura Palvelut

Me olemme jo vuosia tutkineet, kuunnelleet alan asiakkaitten toiveita ja kehittäneet uutta Ekologista palvelukonseptia, jonka avulla pystymme tarjoamaan parempaa palvelua siivous- ja kiinteistöalan asiakkaille.

Lähtökohtana on antaa työntekijöillemme paremmat valmiudet selviytyä työn haasteita.

Tosiasiahan on, että opastettu, koulutettu, ammattitaitoinen, motivoitunut työntekijä vastaa paremmin omasta työstään ja asiakastyytyväisyydestä aina viimekädessä henkilökohtaisemmin.

 

*) Siivouspalvelu Kuura Oy ja Suomen Tulossiivous Oy / ESI Palvelut yhdistivät toimintansa. Yhtiön uusi nimi on KUURA PALVELUT OY. Palvelemme Pääkaupunkiseudun ja Turun talousalueilla useita satoja asiakkaita vaativista sairaalasiivouksista toimistoihin ja porrastiloihin.

 

Kun yritys ja sen työntekijät pystyvät hoitamaan työnsä ja sitoutumaan kunnolla, niin asiakas pääsee eroon valvontaan ja työn toteuttamiseen liittyvistä ongelmista

Kuura Palvelut on kehittänyt työntekijöilleen ja yhteistyökumppaneilleen valmiit ja toimivat menetelmät mm. seuraaviin asioihin:

  • Henkilöstön rekrytointiin
  • Henkilöstön koulutukseen
  • Palvelun kehittämiseen
  • Valvontamenetelmät, laadun tarkkailun
  • Asiakkaan luottamuksen takaisin saamiseen
  • Henkilöstön johtamis- ja perehdytyskeinot
  • Palautejärjestelmät
  • Sähköisen tuotannonohjausjärjestelmän
  • Asiakkaalle 100 % Siivouspalvelutakuun jokaiselle työpäivälle
  • Reaaliaikaisen valvonnan
  • Keinot nostaa asiakastyytyväisyyttä
  • Keinot konkretisoida palvelun laatu asiakkaille ja omalle henkilöstölle
  • Keinot helpottaa asiakkaan työtä ostamaansa siivous- ja kiinteistöpalvelua kohtaan
  • Yhdistettynä aitoon motivaatioon ja haluun palvella asiakkaitaan

 

Tavoitteemme ovat siis korkealla ja apu sekä tuki, joita annamme työntekijöillemme, ovat myös suurta luokkaa. Et siis asioi enää yrityksen kanssa, jonka toiminnasta et tiedä mitään. Me haluamme yrityksenä, että pystyt luottamaan meihin ja samalla pystymme nostamaan alan arvostusta. Meitä sitovat monet laatuun liittyvät kriteerit ja olemme sitoutuneet noudattamaan niitä.

 

Tutustu rauhassa ja hyödynnä tietoa

Tämän materiaalin tarkoituksena on perehdyttää sinut niihin mahdollisuuksiin, joita Kuura Palvelut kumppaneineen tarjoavat siivous- ja kiinteistöpalveluiden suhteen. Tutustu rauhassa! Me emme halua yrittää myydä sinulle mitään väkisin. Päätä itse mitä teet ja milloin teet. Haluamme vain tiedottaa sinulle vaihtoehdosta, jota jo useat sadat ostajat ja asiakkaat käyttävät. Mikäli kiinnostuit ja haluat lisää tietoa, niin voit myös täyttää Siivous ® Analyysin ja lukea artikkeleitamme, vinkkejä, ideoita osoitteesta www.kuurapalvelut.fi. Toivomme, että saat riittävästi tietoa, jotta pystyt valitsemaan itsellesi parhaimman, haluamasi siivous- ja kiinteistöpalvelun toimittajan ja löytämään yhteisen sävelen heidän kanssaan.

 

Ystävällisin terveisin,
Kuura Palvelut

Seuraava sivu